divendres, 20 de juny del 2014

Informació general Folksona 2014

Atenció a tots els assistents a Folksona 2014 "Entre saraos i fandangos"!
Queda ja molt poc per a començar Folksona 2014, les millors colònies de música folk del País Valencià. Com que cal tenir-ho tot ben claret, us deixem ací un document amb informació que us pot ser útil per a organitzar-vos abans d'acudir a Agullent. Mireu-lo ací i imprimiu-lo si us resulta útil.
Per altra banda, us recordem que a la pestanya superior Folksona 2014 trobareu informació semblant i també molt útil.
I res més, us esperem a tots el diumenge 22 de juny de 2014 a les 19:30 h a l'ermita de Sant Vicent Ferrer d'Agullent (La Vall d'Albaida). I que sone la música!

dimecres, 4 de juny del 2014

Folk en ball jam a Ca Bassot

Com a resultat del curs d'Improvisació Musical sobre estils tradicionals que Folksona va organitzar a l'abril, hem posat en marxa la primera trobada efectiva, Folk en Ball Jam, creada expressament per donar una seguida a tots aquells que seguiu interessats en la improvisació musical.
En col·laboració amb Ca Bassot, que tant ens ha ajudat, els qui vulgueu participar teniu ja la primera Jam session Folk que serà oberta, i per tant, ballable també.
La sessió tindrà lloc a Ca Bassot, el divendres 6 de juny de 2014, després de sopar, que es començarà a les 21 h. Podeu reservar a cabassot@gmail.com (fins el dia 5 a migdia) si voleu sopar al sopar popular que farà Ca Bassot per col·laborar amb l'Associació. I després de sopar començarà a sonar la música.
Us hi esperem a tots!


dissabte, 24 de maig del 2014

Adéu Obrint Pas

Aquesta nit Obrint Pas posarà punt i final a la seua etapa com a formació musical. Tots els que hem estimat la nostra música podem valorar la inestimable i incalculable aportació que han fet a la música valenciana. Des de fa molts anys han estat un referent indiscutible per a joves i grans. Amb certa estupefacció hem contemplat com per fi la nostra música esdevenia normal i un producte valencià arribava a conquerir espais que se'ns havien prohibit, i a més, a pesar de les prohibicions de l'stablishment de torn (com ho va ser Canal 9, o les productores i discogràfiques nacionals, o fins i tot el govern propi).
Amb ells hem anat reconquerint els espais que se'ns havien amagat. I a més, Obrint Pas ha tingut el mèrit de fer-ho integrant de manera excel·lent el pes de la rica tradició cultural valenciana. I fent bandera dels nostres ritmes i instruments, han arribat a omplir estadis, i també places i festes de mil pobles. Molts de nosaltres els hem seguit allà on anaven, tan lluny com fera falta, i sempre ens han fet sentir-nos a casa. Perquè ara són ja un trosset de la nostra vida. Estan en la nostra banda sonora, és inevitable.
L'1 de juliol de 2008 Obrint Pas va estar a Folksona. El seu compromís amb els valors de Folksona va quedar evident aquella vesprada en què la banda de Benimaclet van voler donar suport a l'aposta que Folksona fa per la música valenciana. Molts anys després d'aquella vesprada, molts músics de Folksona han acudit al concert de comiat de la banda valenciana al Teatre Principal, i ens sentim orgullosos de saber que també Folksona estava dalt de l'escenari amb ells. Fins l'últim moment hem pogut gaudir de la meravella musical que aquests agosarats tenien reservada per a nosaltres.
Després del trist comiat d'Al Tall, ara ens aclapara l'adéu d'Obrint Pas. Estarem eternament agraïts per la seua contribució a la nostra música i per demostrar que podem seguir lluitant pels nostres somnis, individuals i col·lectius, i que (com ho podrem oblidar?) no estem sols, no tenim por!
Gràcies, Obrint Pas, i fins sempre!







dimecres, 21 de maig del 2014

Folksona a la Televisió Comarcal

Avui hem estat a la TV Comarcal, que té la cobertura de La Costera, La Canal de Navarrés, La Vall d'Albaida i La Marina. Hem estat entrevistats amb motiu de l'edició Folksona 2014. El vídeo de l'entrevista està disponible a la web de la Televisió Comarcal, i el podeu veure si feu clic ací.
Per altra banda, us recordem que les inscripcions van a bon ritme. Així que coneixeu algú que li puga interessar, no dubteu en dir-li que s'apunte. Com més serem, més riurem.

dimarts, 13 de maig del 2014

Folksona 2014

Enguany Folksona 2014 es dirà "Entre saraos i fandangos" perquè anem a cantar, tocar, riure i fer molt de sarao amb aquest senyor:
El coneixeu?
Doncs si voleu venir a unes colònies de música que no oblidareu mai, inscriviu-vos ja! Teniu tota la informació a la pestanya superior Folksona 2014. Us hi esperem!

dimecres, 23 d’abril del 2014

Èxit del Curs d'Improvisació sobre estils tradicionals

Ara que ja comença a posar-se en marxa el Folksona 2014, encara estem assaborint l'èxit del Curs d'Improvisació sobre estils tradicionals.
Reproduïm, amb el seu permís, les meravelloses paraules que va escriure al seu Facebook el nostre amic Quim Caffarena, en acabar el Curs d'Improvisació: "De nou i, com sempre, superant totes les expectatives, el curs, el lloc, la gent i l'organització de Folksona han aconseguit fer d'aquest cap de setmana una experiència inoblidable. Ja som tot uns "improvisadors iniciats" consagrats! Que, entre xacareres i porompomperos, Muixerangues rumberes, havaneres reharmonitzades no diatòniques, melodies de jota que s'avancen a l'acord i, com no, els putos trítons, tenim material per a fer faena una bona temporada! Gràcies! Moltes gràcies, de veres!!"
I és que amb afirmacions com aquesta no cal afegir molt més. Gràcies a tots els que doneu sentit a Folksona.
Ací teniu algunes fotos del Curs d'Improvisació sobre estils tradicionals

divendres, 11 d’abril del 2014

Inici del Curs d'Improvisació Musical

Dissabte comença el Curs d'Improvisació Musical sobre estils tradicionals. La recepció de participants és a les 9 h, perquè a les 10 h comença la primera sessió. Us esperem a tots a l'ermita de Sant Vicent Ferrer d'Agullent.
No oblideu el material que us puga resultar més útil: llibreta pautada per a escriure composicions musicals noves, llapis, goma, faristol, afinador... A més, penseu en tot el que us pot ser necessari per a passar un cap de setmana.
I si toqueu més d'un instrument, porteu-lo també, i així podreu practicar i obtenir noves perspectives musicals.
I sobretot, moltes ganes d'aprendre i de fer música.
Us esperem demà a tots!

dijous, 6 de febrer del 2014

Nou curset d'improvisació musical sobre estils tradicionals


Hola amics i amigues. De nou tornem a organitzar un curset de formació musical, després del bon sabor de boca que ens va deixar el de “Inici a la composició” que vam organitzar l'any passat.
Vam replegar la vostra valoració i propostes per altra ocasió i, atenent als vostres suggeriments, enguany organitzem un curset dedicat a la Improvisació musical sobre estils tradicionals. Tenim la sort de comptar de nou amb Ximo Caffarena com a professor. El lloc serà el mateix, l'Ermita de Sant Vicent a Agullent, i les dates seran el 12 i 13 d’abril (una setmana abans de Setmana Santa). El preu, incloent la pensió completa i el curset, és de 60 € per persona.
El professor és molt ambiciós en els continguts a impartir, però atendrà i adaptarà el curs al nivell que trobe en l'alumnat. Cal entendre, i som conscients, que en un dia i mig és poc de temps per donar-ho tot el programa. En aqueix sentit intentarà aprofitar el màxim. Així i tot creiem que, si us interessa, igual que vau proposar l'any passat un segon nivell de “Iniciació a la composició musical”, pròximament es pot donar un segon curset per atendre i assimilar millor allò aprés en aquesta ocasió.
Aquest curset serà més participatiu i és per això que no volem que siga molt nombrós. Si hi estàs interessat, reserva la teua plaça el més prompte possible, donat que anem a fer una ampla difusió. Abans hem volgut contactar amb els que ja assistíreu l’any passat. Tots els que vau venir l'any passat teniu 10 dies per fer la reserva (del 4 de febrer al 14 de febrer). Us hem enviat per correu electrònic la convocatòria. A partir del 14 de febrer tothom que hi vulga es podrà apuntar, i les admissions es faran per ordre d'inscripció. Per tant, no perdeu l'oportunitat d'assegurar-vos una plaça al curset, ja que les places són limitades.
Just dalt de tot, a la dreta de la pestanya Pàgina principal, teniu una pestanya amb informació detallada del curs anomenat "Curs d'improvisació 2014".
Feu-hi una ullada i apunteu-vos al curs!

divendres, 17 de gener del 2014

Alguna cosa es cou

Després de mesos de descans i de projectes, trobades i concerts, Folksona escalfa motors. Podem anunciar que l'Equip Folksona va avançant feina en l'ombra. La família Folksona es fa gran. I estem contents de poder seguir treballant per la nostra música i pels nostres joves (i els que ja no són tan joves). En efecte, alguna cosa es cou.
Així doncs, molt aviat farem públiques noves cites per al vostre calendari que seran d'assistència obligada. Ja veureu!!!

dijous, 11 de juliol del 2013

Fotos de Folksona 2013

Ja va arribant les fotos de Folksona 2013 "Els besnéts del Tio Canya". Ací en teniu una mostra. La majoria són de la vesprada amb Xavi Castillo, i la revetlla de l'última nit, amb els assajos dels grups de ball.
Per fer grans les fotos, cliqueu sobre les imatges.
Si teniu fotos de Folksona 2013 envieu-les a folksona@gmail.com i les anirem afegint a aquestes.

divendres, 21 de juny del 2013

Seguiu el compàs que açò ja sona

Comença Folksona!!!
A tots i a totes, sigueu molt benvinguts! En qüestió de dos dies comença Folksona - Colònies de música folk per a joves intèrprets. L'edició que tindrem aquest anys serà molt i molt especial: "Folksona 2013: els besnéts del Tio Canya" passarà a la història com l'any que Al Tall i Folksona van fer un concert junts.
En poques hores ens retrobarem amb els xiquets i xiquetes de Folksona, que són el motiu principal d'aquestes colònies. Us estem esperant amb ganes. Però perquè tot vaja bé, us cal no oblidar que:
- Els i les alumnes han d'estar a les 19:30 h del diumenge 23 de juny de 2013 a l'ermita de sant Vicent Ferrer d'Agullent (Vall d'Albaida).
- En arribar heu de presentar la documentació original que heu reenviat per correu electrònic. No oblideu el full d'inscripció. A més, ens cal una còpia de la targeta sanitària SIP, encara que esperem no haver d'utilitzar-la. Si teniu assegurances privades, porteu la documentació escaient per poder fer-la servir si convé.
- Si l'alumne pren una medicació periòdicament, porteu medicaments suficients per passar la setmana.
- Un bon músic no s'oblida el seu instrument, la llibreta pautada, el llapis i la goma d'esborrar, el faristol i la pinça per quan fa vent. 
- I tot el que fa falta per convertir Folksona en unes colònies musicals inoblidables: el banyador, algun altre instrument, el diari personal, les sabatilles, el sac de dormir (o llençols), la gorra, la il·lusió, la música i les ganes de passar-ho molt i molt bé!
Vinga, seguiu el compàs que açò ja sona! Fins diumenge


dijous, 13 de juny del 2013

Escalfant motors

Hola a totes i a tots:

Ja estem a punt per al Folksona 2013 i ara estem preparant els últims detalls per tenir-ho tot a punt.
Si estàs interessat/da a participar al Folksona 2013 pots presentar la sol·licitud al més aviat millor. No t'esperes! Enguany Al Tall i Folksona. Vas a perdre't aquesta oportunitat?
Els que ja esteu apuntats, no oblideu fer els enviaments de la documentació necessària.
Fins moooooooooooooolt prompte!

divendres, 31 de maig del 2013

Folksona a Balones


Amics i Amigues de Folksona: demà hi haurà una paradeta del Folksona a la Trobada d'Escoles en Valencià de l'Alcoià-Comtat que es farà a Balones.
Igual que a la Trobada de la Plana Baixa, Folksona estarà present en les iniciatives per defendre la nostra llengua.
Esperem trobar-vos per allà!

divendres, 24 de maig del 2013

Els besnéts del Tio Canya arribaran aviat

Com ja sabeu l'edició d'eguany de Folksona es diu "Els besnéts del Tio Canya" i ja us pot donar una idea de per on va el tema. Efectivament serà un recull de les cançons més representatives del grup Al Tall, que enguany ens diu adéu després d'una llarga carrera musical i ens acompanyarà al concert de cloenda de l'edició d'enguany. Tot un luxe!

Per altra banda i aprofitant aquest recordatori, volem comunicar-vos que el termini que havíem reservat per als antics alumnes de Folksona ja ha finalitzat i ara ja està obert també per a que s'apunte gent nova. Alguns de vosaltres ja heu confirmat la vostra assistència però els que no ho heu fet i esteu interessats a participar al Folksona 2013 envieu-nos ja un correu abans que es completen els llistats.

divendres, 3 de maig del 2013

L'Orquestra Folksona, a Mislata!


L'Orquestra Folksona actuarà el proper dissabte 4 de maig de 2013 en el marc de la Trobada d'Escoles en Valencià de l'Horta Sud, que tindrà lloc a Mislata.
No disposem ara d'informació exacta del lloc on actuarà l'Orquestra Folksona (encara que la festa serà per l'avinguda Gregorio Gea, acudiu allí), però sabem que l'hora serà les 21 h.
Veieu més informació al web de l'Ajuntament de Mislata.
Esperem comptar amb la vostra presència i el vostre suport en aquesta jornada festiva, que és tan important per a Folksona!