dimecres, 27 de març del 2013

Ja va en marxa Folksona 2013


L’edició musical d’enguany anem a dedicar-la  als “Besnéts del Tio Canya”. Treballarem aquelles cançons del grup Al Tall amb més compromís i missatge en defensa de la nostra terra, llengua i identitat. Al Tall tocarà en la Suit davant l’Orquestra, que els acompanyarà i cantarà les seues cançons. Us podeu imaginar el que açò suposa per a Folksona. Creiem que hem d’estar tots i totes molts contents per aquest reconeixement, del treball d’any rere any per recollir i difondre el nostre patrimoni musical, que sense l’interès vostre i la presència dels vostres fills, no haguérem realitzat.
Per altra banda, hem mantingut contactes amb Escola Valenciana i els hem explicat el Folksona i el treball realitzat en aquest temps. Ens han mostrat interés i ens han dit que hem d’anar de la mà i en tot el possible ens recolzaran en la difusió i aquelles altres coses que pugem necessitar. Hem quedat en que en algunes de les Trobades d’Escoles en Valencià estarem presents muntant un taller per explicar als pares i mares el que fem i en la de l’Horta (Mislata, 4-5-13), tocaran la Suit.

dilluns, 4 de març del 2013

Èxit del Curs de Composició Musical 2013

El Curs de Composició Musical 2013 ha estat un èxit rotund.
L'entranyable i ja gran amic Ximo Caffarena ens portà pels racons més deliciosos de la música, resseguint sense perdre's els vincles més interessants de la notra tradició musical.
Els participants van quedar molt satisfets del curs, a pesar del cap de setmana fred que van patir a la Vall d'Albaida.
Costà un poc, però amb la jornada avançada van aparèixer els instruments, i ja començà la festa.
Gràcies a Ximo Caffarena per donar-nos tanta saviesa musical, i als assistents al curs per les seues ganes i el seu entusiasme.
Fins a la propera!!!

Ací us deixem alguna instantània de la jornada. Si hi cliqueu a sobre, les imatges es faran més grans i amb el botó de la dreta del ratolí us les podeu desar al vostre ordinador.

divendres, 1 de març del 2013

El curs de composició musical comença demà!


Atenció a totes i a tots!
Folksona comença demà un nou projecte. El Curs de Composició Musical ARRANCA DEMÀ amb el gran Ximo Caffarena, i ens tindrà amb la música a flor de pell els propers 2 i 3 de març, a l’ermita de sant Vicent Ferrer d’Agullent.
Recordem a tots els participants inscrits que la recepció de participants comença a les 9 del matí i que el curs començarà puntual, així que us preguem col·laboració i diligència per a posar en marxa la trobada.
No oblideu portar el material que necessiteu, començant pels documents de formalització del curs (alguns encara heu d’aportar algun document), el material de supervivència habitual (documentació personal, targeta SIP per si de cas...), i el material que un bon músic no oblidaria mai (l’instrument, papers pautats, llapis, goma, afinador...). I com ja heu vist com està l'oratge, us recomanem que porteu roba d'abric i un sac de dormir per a la nit.
Comptem amb tots vosaltres per passar junts un cap de setmana inoblidable i ple de música!
Fins demà!

dijous, 17 de gener del 2013

1s Jornades d'Iniciació a la Composició Musical

Folksona ha organitzat per primera vegada el 1s Jornades d'Iniciació a la Composició Musical, organitzat per Folksona, destinada a joves que tenen coneixements musicals i tenen interés en conèixer els processos necessaris per a la composició musical.
Aquestes jornades tindran lloc a l'ermita de sant Vicent Ferrer d'Agullent, els dies 2 i 3 de març de 2013, per un preu de 45 (tot inclòs).
Per a fer la inscripció, cal que envieu un missatge a folksona@gmail.com o telefonant al 600 941 524 (Carles).
El curs serà impartit pel gran Ximo Caffarena, músic de prestigi i de fama reconeguda, que ja va impartir una sessió a Folksona fa uns anys.
Ací teniu el cartell de les Jornades i més informació de les dues pàgines del díptic.
No us espereu més i reserveu ja la vostra plaça. No deixeu perdre aquesta oportunitat!


diumenge, 16 de desembre del 2012

Felicitats, Tres Fan Ball

El passat 30 de novembre, Guaix, la Coordinadora pel Valencià de l'Horta Sud, va celebrar el sopar de tardor, que representa el tret de sortida de la Trobada d'Escoles en Valencià del proper 2013. Entre els actes que emmarcaven aquell sopar, volem destacar el guardó que Guaix va atorgar a Tres Fan Ball, per la seua trajectòria (fan 20 anys el proper 2013), i pel suport a la nostra llengua, i a les incontables Trobades de la Federació Escola Valenciana on han assistit per posar-hi la música i la festa.
Des de Folksona ens volem unir a aquesta celebració i felicitar els nostres amics pel guardó rebut. Esperem que seguisquen com fins ara, i que ho puguem gaudir molts més anys a Folksona.
Felicitats, amics!

dijous, 12 de juliol del 2012

Sva-ters canta a Folksona 2012

Ací teniu el vídeo del taller de música del grup d'Alcàsser, Sva-ters, en què ens van explicar la seua experiència, i van interpretar algunes cançons per a tots nosaltres. Al vídeo podreu veure la cançó Rumba d'Amore, amb la inestimable col·laboració de Jordi, Mario i Eduard.
Gràcies a Sva-ters per venir a compartir una vesprada de música amb nosaltres al Folksona 2012!!!
A més, ací us deixem altres vídeos d'aquella vesprada:

dimecres, 27 de juny del 2012

Sva-ters arriba a Folksona!!!!

Folksona 2012 continua una jornada més amb les activitats previstes per a les colònies d'enguany. La frescor musical d'Sva-ters ha arribat avui amb el taller musical que els components del grup valencià d'Alcàsser han fet. A partir de les preguntes dels participants, Sva-ters han anat explicant els seus orígens, i els motius principals pels quals fan la música que fan, i també han explicat per què canten en valencià. Quan ha arribat el moment de cantar, els joves de Folksona s'han apuntat a interpretar amb els Sva-ters temes tan coneguts com "Rumba d'amore" o "República Alcassera", entre altres, que han fet les delícies del jove públic de Folksona, molt acostumat als ritmes festius que Sva-ters ha portat a l'escena valenciana amb una irreverent mestria
Per altra banda, pel matí, l'Orquestra Folksona s'ha unit per primera vegada, ja que s'ha fet el primer assaig de la suite amb tots els components units, resseguint les melodies europees que composen el repertori d'enguany, que porta per títol "Una volta per Europa".
Per altra banda, el passat dimarts es van seguir fent els assajos de la suite per cordes. A més, els xiquets i xiquetes de Folksona van començar a assajar el repertori de ball per al concert de l'útlim dia. I per a completar la jornada, van fer un taller d'enregistrament discogràfic.


dilluns, 25 de juny del 2012

Folksona comença amb Carraixet

Folksona 2012 "Una volta per Europa" va començar ahir amb uns 40 xiquets i xiquetes d'arreu del País Valencià. Després d'una primera presa de contantacte aquest matí amb el repertori de la suite que interpretaran enguany, els xiquets i xiquetes de Folksona, els néts del tio Canya, han comptat aquesta vesprada amb un taller excel·lent amb les components del grup Carraixet. Com no podia ser d'altra manera, i sent Folksona un campament per a infants i joves, els Pavordets, grup de música format pels descendents dels membres de Carraixet, ha actuat també en el taller, actuació que ha fet les delícies dels joves i grans que estan a les colònies de música folk. El taller ha acabat, com no podia ser d'altra manera, amb cançons i molta música, on Carraixet, els Pavordets, i els xiquets i xiquetes de Folksona han interpretat peces del repertori tradicional.
Per a demà, s'espera el taller professional d'enregistrament de música, i el grup Sva-ters, per a dimecres.



dimecres, 20 de juny del 2012

Folksona 2012: Europa de cap a cap


Folksona 2012 farà enguany un gran viatge per Europa. Els nostres participants vindran amb les maletes carregades a Agullent, però quan comencen a sonar els instruments ens deixarem dur per les melodies i els nostres sentits ens portaran de viatge pel vell continent.
En efecte, aquest 2012  Folksona s'endinsa en una aventura que passarà els mars i les muntanyes. Com diu Albert Dasí en la introducció del llibret d'enguany: "Un tast de geografies dins i fora d'Europa, del continent i de les illes, travessen la mediterrània, però també els mars del Nord i els fiords. Del cor d'Europa, del bàltic, del Mar negre, apugem fins a Islàndia, baixem als Alps, passem per la vella Irlanda i sant tornem-hi, cap als Urals: és un viatge llarg, ple de detalls, de gaites, dolçaines, acordions, percussió o guitarres, que fan anar històries d'elfs i camperols, d'amor i de festa, de treball i de bon i mal viure. Vet ací una tria intel·ligent per redescobrir Europa o redescobrir-nos."
Així és que aneu preparant el faristol i l'afinador que açò comença de seguida! 

dissabte, 16 de juny del 2012

Ja s'acosta Folksona 2012

Hola a tots!
Ja s'acosta Folksona 2012. Dintre d'una setmana començarà a sonar la música folk valenciana més jove del nostre país.
Per a tots aquells que ja esteu inscrits, cal que sapigueu que hem enviat per correu el full d'autorització que cal reomplir per a portar el primer dia de Folksona.
Si no el teniu, podeu accedir al document en pdf si cliqueu ací: autorització Folksona 2012.
No us l'oblideu, ni tampoc la documentació necessària del vostre fill. Per altra banda, estem intentant atendre les vostres qüestions per correu. Recordeu-lo: folksona@gmail.com
Així doncs, ens veiem molt prompte. Aneu afinant, que en qüestió de dies comença la festa!!

dimarts, 15 de maig del 2012

Error de preus

A la pestanya superior on hi ha la informació sobre el procés d'inscripció per a Folksona 2012 hi havia una errada important que cal que feu esment, perquè no coincidia amb la informació que havíem enviat per correu electrònic.
El preu per un participant és 260€ (i no 285€, com posava).
El preu per participant, si hi ha dos membres de la mateixa família, és 225€ (i no 250€, com posava).
Per tant, si aquest error us ha causat algun perjudici, poseu-vos en contacte amb nosaltres per buscar la manera de restituir-vos els diners.
Sentim els mals que haja pogut ocasionar.
Equip Folksona

dissabte, 5 de maig del 2012

Inscripcions a Folksona 2012

Hola a tots de nou!
Les inscripcions a Folksona ja estan en marxa. Hem rebut ja moltes inscripcions.
Per als que encara no ho teniu clar, o no sabeu què cal fer, us recordem els passos:
- Heu de comunicar a Folksona la vostra inscripció, mitjançant un correu enviat a folksona@gmail.com.
- Heu de fer l'ingrés bancari a Associació “Pont Folk”. Banesto (Manises). Tel. 96 153 74 64
C/c: 0030-3140-56-0000273271
En fer l’ingrés, com a concepte cal posar el nom i cognoms del vostre fill i l’instrument que toca.
- Les places són limitades i el termini d'inscripció acaba el 31 de maig.
- Un cop feta la inscripció, abans de les colònies, rebreu un full d'autorització que cal portar correctament emplenat el dia que comença Folksona 2012.
Us esperem a tots i a totes!!

divendres, 30 de març del 2012

JA ESTÀ ACÍ FOLKSONA 2012

Amics i amigues, JA ESTÀ ACÍ FOLKSONA 2012!!!!!!!!! L'experiència inoblidable de la música tradicional valenciana més important de totes ja està en marxa.
Darrerament, l'Equip Folksona ha estat coordinant la preparació de Folksona, ha estat preparant el contingut musical de la trobada, ha fet contactes per portar els grans de la nostra música i ha començat el contacte amb els participants!.
A la pestanya superior de "Folksona 2012" teniu la informació relativa a les colònies d'enguany, que per tercer any fem a Agullent.
Comenceu a difondre Folksona 2012 perquè de ben segur que els participants d'enguany viuran una experiència musical única! Des d'ara es poden començar a sol·licitar els fulls d'inscripció.
Molt aviat tindreu notícies fresques!
Comptem amb vosaltres!!!

dimecres, 19 d’octubre del 2011

Tres Fan Ball inaugura el curs de dolçaina i tabal de Foios

El proper divendres, 21 d'octubre de 2011, a les 20,30h, al Parc de l'Albereda de Foios, tindrà lloc la inauguració de l'escola de tabalet i dolçaina de Foios. La festa començarà amb un cercavila protagonitzat pels membre de l'escola, i discorrerà pels carrers propers al parc. Tot seguit hi haurà sopar popular al Parc de l'Albereda. Hi haurà taules per als assistents, i també beguda, i cacaus i tramussos. Només cal portar l'entrepà. Al bar que hi ha allà mateix també es poden adquirir  entrepans. 
Per acabar la festa com més ens agrada, amb festa, ball i música, comptarem amb l'actuació de luxe de Tres Fan Ball. L'inici de l'actuació d'aquest grup de música tradicional està prevista per a les 22,30h allà mateix, al parc. 
Us hi esperem a tots i a totes!!

dilluns, 11 de juliol del 2011

Imatges de Folksona 2011

Ací teniu algunes imatges d'alguns dels moments que vam viure a Agullent, en la cinquena edició de Folksona. Aquest Folksona 2011 "Músiques rituals i cerimonials" ens va deixar moments inoblidables. Podeu veure'n alguns en aquesta presentació. Si cliqueu damunt de les imatges podeu accedir a un espai web on us pot resultar més fàcil guardar-vos alguna imatge que us agrade.